Administrasjon av team

I dette kapitlet viser vi hvordan du kan opprette et nytt team eller gjøre endringer i et eksisterende team. Typiske endringer er å:

  • Legge til, fjerne eller endre medlemmer i et team
  • Liste ut medlemmer og tilgangsgrupper i et team

Opprette Dapla-team

For å opprette et Dapla-team så må en seksjonsleder gå inn i Teamoversikten i Dapla Ctrl og trykke på ikonet Opprett team. Her blir man bedt om å fylle inn relevant informasjon.

Note

Les mer om Dapla Ctrl her.

Legge til eller fjerne medlemmer i et team

For å legge til, fjerne eller endre medlemmer i et team må kan gjøres av medlemmer i managers-gruppen i teamet. Dette gjøres i Dapla Ctrl. Les mer om hvordan dette gjøres her.

Managers i semi- eller self-managed team

Managers i semi- eller self-managed teams kan ikke legge til, fjerne eller endre medlemmer fra Dapla Ctrl enda. Disse må foreløpig kontakte Kundeservice for å gjøre endringer.

Se medlemmer og roller i et team

Dapla Ctrl lar alle i SSB se hvilke team som finnes, hvem som er medlemmer og hvilke tilgangsgrupper de ligger i. Man kan også få oversikt over hvilke data alle team deler. Les mer her.