Administrasjon av team
I dette kapitlet viser vi hvordan du kan opprette et nytt team eller gjøre endringer i et eksisterende team. Typiske endringer er å:
- Legge til, fjerne eller endre medlemmer i et team
- Liste ut medlemmer og tilgangsgrupper i et team
Opprette Dapla-team
For å opprette et Dapla-team så må en seksjonsleder gå inn i Teamoversikten i Dapla Ctrl og trykke på ikonet Opprett team. Her blir man bedt om å fylle inn relevant informasjon.
Les mer om Dapla Ctrl her.
Legge til eller fjerne medlemmer i et team
For å legge til, fjerne eller endre medlemmer i et team må kan gjøres av medlemmer i managers-gruppen i teamet. Dette gjøres i Dapla Ctrl. Les mer om hvordan dette gjøres her.
Managers i semi- eller self-managed teams kan ikke legge til, fjerne eller endre medlemmer fra Dapla Ctrl enda. Disse må foreløpig kontakte Kundeservice for å gjøre endringer.
Se medlemmer og roller i et team
Dapla Ctrl lar alle i SSB se hvilke team som finnes, hvem som er medlemmer og hvilke tilgangsgrupper de ligger i. Man kan også få oversikt over hvilke data alle team deler. Les mer her.